koszyk

Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez Jerzego Domicza w ramach działalności gospodarczej prowadzonej pod firmą: Jerzy Domicz Technika / Aerotechnika (zwanego dalej: Sprzedawcą) za pośrednictwem Sklepu internetowego: domicz.com.pl (zwanego dalej: Sklepem Internetowym) oraz określa zasady i warunki świadczenia usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.

§1 Definicje

  1. Dni Robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  2. Formularz Rejestracji – nieodpłatna Usługa Elektroniczna, formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta Klienta.
  3. Formularz Kontaktowy – nieodpłatna Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia dotyczącego Towarów wyprodukowanych na podstawie indywidualnego projektu stworzonego przez Klienta lub przez Sprzedawcę dla danego Klienta, dostępny pod linkiem: https://www.domicz.com.pl/kontakt
  4. Formularz Zamówienia – nieodpłatna Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia dotyczącego Towarów stanowiących gotowe produkty, będące w asortymencie Sprzedawcy, w szczególności poprzez dodanie Towarów do wirtualnego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności, dostępny pod linkiem: https://domicz.com.pl/podsumowanie-zakupow
  5. Klient - podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa Sprzedaży.
  6. Konsument - oznacza osobę fizyczną dokonującą z Przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  7. Konto Klienta – nieodpłatna Usługa elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane.
  8. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  9. Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta - osoba fizyczna zawierającą Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  10. Regulamin – niniejszy regulamin.
  11. Sprzedawca - Jerzy Domicz prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Jerzy Domicz Technika / Aerotechnika, ul. Pokrzywno 8b, 61-315 Poznań, NIP: 7820000818, REGON: 008243937, numer BDO: 000512127, nr tel. +48 61 8798 250, +48 61 8798 901, +48 605 828 743, adres e-mail: sklep@domicz.com.pl.
  12. Sklep Internetowy - strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie: domicz.com.pl.
  13. Towar - produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego, mogący być przedmiotem Umowy Sprzedaży.
  14. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży zawarta na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
  15. Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  16. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia lub Formularza Kontaktowego i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą.

§2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze sklepu internetowego

  1. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  2. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące nieodpłatne Usługi Elektroniczne: Konto Klienta, Formularz Rejestracji, Formularz Zamówienia oraz Formularz Kontaktowy.
  3. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Sklepu Internetowego to posiadanie aktualnej wersji przeglądarki internetowej, takiej jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Safari lub Opera. Zaleca się korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek, aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa oraz pełną funkcjonalność Sklepu Internetowego. Sklep Internetowy wymaga również włączonej obsługi języka Javascript, akceptowania plików typu „cookies” oraz łącza internetowego o przepustowości co najmniej 512 kbit/s. Minimalna wymagana rozdzielczość ekranu to 350x700 pikseli.
  4. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym oraz w celu korzystania z Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Internetowego konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.

§3 Rejestracja

  1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji.
  2. Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.
  3. W celu Rejestracji Klient powinien wypełnić Formularz Rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym i przesłać wypełniony Formularz Rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w Formularzu Rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne hasło.
  4. W trakcie wypełniania Formularza Rejestracyjnego, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w Formularzu.
  5. W trakcie rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola Formularza Rejestracyjnego. W takim przypadku Sprzedawca informuje o celu zbierania danych osobowych Klienta, a także o znanych Sprzedawcy lub przewidywanych odbiorcach tych danych.
  6. Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych nie warunkuje możliwości zawarcia ze Sprzedawcą umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta. Zgoda może być w każdej chwili cofnięta poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia Klienta. Oświadczenie może zostać przykładowo przesłane na adres Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  7. Po przesłaniu wypełnionego Formularza Rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w Formularzu Rejestracyjnym potwierdzenie rejestracji. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas rejestracji danych.
  8. Usługa elektroniczna Konto Klienta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności:
  9. w formie pisemnej na adres: ul. Pokrzywno 8b, 61-315 Poznań,
  10. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@domicz.com.pl.

§4 Zamówienia

  1. Informacje zawarte na stronie Sklepu Internetowego nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży.
  2. Zamówienia Towarów stanowiących gotowe produkty, będące w asortymencie Sprzedawcy, Klient może dokonać za pośrednictwem Formularza Zamówienia przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  3. Złożenie Zamówienia następuje po wypełnieniu Formularza Zamówienia i kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego pola „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego)
  4. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Towar/y, ilość Towaru/ów, miejsce i sposób dostawy, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz NIP.
  5. Złożenie Zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.
  6. Następnie po potwierdzeniu złożenia Zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu Zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa Sprzedaży.
  7. Zamówienia towarów produkowanych na podstawie indywidualnego projektu stworzonego przez Klienta lub przez Sprzedawcę dla danego Klienta, Klient może dokonać za pośrednictwem Formularza Kontaktowego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: office@domicz.com.pl przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  8. W Formularzu Kontaktowym niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz wytyczne do przygotowania projektu. Opcjonalnie możliwe jest załączenie plików.
  9. Zatwierdzenia przedstawionego przez Sprzedawcę ostatecznego projektu Towaru, o którym mowa w ust. 7 powyżej, Klient dokonuje poprzez przesłanie oświadczenia woli zawarcia umowy o dzieło za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: office@domicz.com.pl. Po otrzymaniu oświadczenia Klienta o woli zawarcia umowy Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji, a z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa o dzieło.
  10. Wycena towarów produkowanych na podstawie indywidualnego projektu stworzonego przez Klienta lub przez Sprzedawcę przesyłana jest w formie wiadomości e-mail do Klienta. W tej wiadomości Sprzedawca określa też warunki płatności i termin realizacji tego rodzaju Zamówienia, który uzależniony jest od liczby zamawianych towarów i poziomu skomplikowania ostatecznej wersji projektu. Koszty dostawy wymienionych w tym ustępie towarów ponosi Klient.
  11. Po potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę nie ma możliwości dokonywania zmian w projekcie, chyba że Sprzedawca wyrazi na to zgodę.
  12. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy sprzedaży lub o dzieło następuje poprzez udostępnienie Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz przesłanie Klientowi wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji. Treść Umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.

§5 Sposoby i terminy płatności

  1. Cena Towaru widoczna na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i jest kwotą brutto. O łącznej cenie Towaru będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia.
  2. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
  3. płatność gotówką przy odbiorze przesyłki,
  4. płatność gotówką przy odbiorze osobistym,
  5. płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
  6. płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu przelewy24.pl, obsługiwanego przez firmę PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu.
  7. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  8. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki albo płatności gotówką przy odbiorze osobistym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.

§6 Dostawa

  1. Sprzedawca realizuje dostawy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Dostawa Towaru do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Towaru są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. Odbiór osobisty przez Klienta jest bezpłatny.
  3. Sprzedawca przewiduje następujące sposoby dostawy lub odbioru Towaru:
  4. przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
  5. przesyłka paczkomatowa,
  6. odbiór osobisty możliwy pod adresem: ul. Pokrzywno 8b, 61-315 Poznań, w Dni Robocze od 7:00 – 15:00.
  7. Termin dostawy do Klienta Towaru stanowiącego gotowy produkt, będący w asortymencie Sprzedawcy wynosi do 21 Dni Roboczych, a towaru wyprodukowanego na podstawie indywidualnego projektu stworzonego przez Klienta lub przez Sprzedawcę dla danego Klienta będzie ustalany indywidualnie w zależności od zakresu Zamówienia, o czym Klient zostanie zawiadomiony w odpowiedzi zwrotnej.
  8. Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika dostawcy Towaru spisania właściwego protokołu.
  9. Termin gotowości do odbioru Towaru stanowiącego gotowy produkt, będący w asortymencie Sprzedawcy w przypadku wyboru odbioru osobistego wynosi maksymalnie 21 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Towaru lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin, a towaru wykonywanego na podstawie indywidualnego projektu stworzonego przez Klienta lub przez Sprzedawcę dla danego Klienta – termin będzie ustalany indywidualnie w zależności od zakresu Zamówienia, o czym Klient zostanie zawiadomiony w odpowiedzi zwrotnej. W przypadku Zamówień Towarów odbieranych osobiście, Klient zostanie zawiadomiony o gotowości Towaru do odbioru w formie e-mail.
  10. Początek biegu terminu dostawy Towaru lub gotowości Towaru do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
  11. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy,
  12. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  13. Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Zamówienia paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
  14. Klient w celu otrzymania faktury VAT powinien zadeklarować w momencie dokonywania zakupu, że nabywa Towar jako Przedsiębiorca (podatnik). Zgłoszenie powyższej deklaracji następuje poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w Formularzu Zamówienia, przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy.

§7 Reklamacja Konsumenta i Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta

  1. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar zgodny z Umową.
  2. Towar jest zgodny z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego:
  3. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
  4. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
  5. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową, musi:
  6. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
  7. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
  • nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
  • przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
  • publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy;
  1. być dostarczany z opakowaniem i akcesoriami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać,
  2. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem Umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową w zakresie, o którym mowa w ust. 3, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową określonych w ust. 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
  4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z Umową.
  5. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z Umową określonego w ust. 6, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
  6. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  7. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  8. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  9. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  10. Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta towar na swój koszt.
  11. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  12. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
  13. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
  14. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową zgodnie z ust. 8,
  15. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową zgodnie z ust. 11 – 13,
  16. brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową,
  17. brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 8 – 13,
  18. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  19. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  20. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
  21. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  22. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.
  23. Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z Umową.
  24. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  25. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  26. Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Sprzedawcę jego obowiązków.
  27. Przepisy niniejszego paragrafu stosuje się także do Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.
  28. Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec Przedsiębiorców.
  29. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

§8 Odstąpienie od umowy

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
  2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone na przykład:
  3. w formie pisemnej na adres: ul. Pokrzywno 8b, 61-315 Poznań,
  4. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@domicz.com.pl.
  5. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na stronie Sklepu Internetowego pod adresem:  https://domicz.com.pl/files/formularz-odsta-pienia-od-umowy.pdf
  6. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  7. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik.
  8. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży jest ona uważana za niezawartą.
  9. Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  10. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym).
  11. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  12. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  13. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od Umowy, zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem na adres: ul. Pokrzywno 8b, 61-315 Poznań.
  14. Konsument ponosi koszty zwrotu Towaru.
  15. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  16. W przypadku Towaru będącego usługą, której wykonywanie – na wyraźne żądanie Konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  17. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi m.in. w odniesieniu do umów:
  18. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
  19. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
  20. w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  21. w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  22. Przepisy niniejszego paragrafu stosuje się także do Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.

§9 Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, jednak w przypadku Umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami ponosi odpowiedzialność wyłącznie za szkody wyrządzone umyślnie w zakresie rzeczywiście poniesionych szkód.
  2. Regulamin można w dowolnym momencie utrwalić poprzez jego wydrukowanie, zapisanie na nośniku danych lub pobranie ze strony Sklepu Internetowego.
  3. Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń. Informacje o dostępnych procedurach można znaleźć w siedzibach oraz na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów, takich jak rzecznicy praw konsumenta czy Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej. Pełna lista tych instytucji dostępna jest na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
    Dodatkowo, pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ funkcjonuje platforma ODR, umożliwiająca rozstrzyganie sporów między Konsumentami a Przedsiębiorcami na poziomie unijnym.
  4. Sprzedawca ma prawo do wprowadzenia zmian w treści Regulaminu. Zmiany te nie wpływają na Zamówienia złożone przed ich wejściem w życie – będą one realizowane na dotychczasowych zasadach. Nowa wersja Regulaminu staje się wiążąca po upływie 7 dni od jej publikacji na stronie Sklepu internetowego. Najpóźniej na 7 dni przed tym terminem Klient otrzyma informację o zmianach w formie wiadomości e-mail zawierającej odnośnik do zaktualizowanego dokumentu. Jeżeli Klient nie wyraża zgody na nowe postanowienia, może poinformować o tym Sprzedawcę, co będzie równoznaczne z rozwiązaniem umowy o świadczenie Usług Elektronicznych.